Polityka prywatności i cookies lex-ads.pl
Administratorem danych przetwarzanych w celach wskazanych w niniejszym dokumencie (pkt 2 i 3 poniżej) jest DG9 Sp. z o.o. ul. Św Filipa 23/4, 31-150 Kraków, NIP: 6762629277, REGON: 523584134, KRS: 0001000887, Kapital zakładowy: 5000 zł (dalej „Administrator” lub „Spółka”).
Z Administratorem można szybko i efektywnie kontaktować się pocztą tradycyjną (na w/w adres) lub mailowo wykorzystując dane wskazane pod adresem: [email protected].
W przypadku kontaktu Administrator może poprosić o dodatkowe informacje w celu weryfikacji tożsamości osoby kontaktującej się.
Polityka prywatności dotyczy platformy dostępnej pod adresem lex-ads.pl (dalej „Platforma”).
1.1. Co to są dane osobowe?
Dane osobowe oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie
fizycznej („osobie, której dane dotyczą”). Będą to zatem dane takie np. imię, nazwisko, adres, data urodzenia,
numer telefonu czy adres e-mail (lista nie jest zamknięta).
Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z RODO tj. ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych / dalej „RODO”).
1.2. Jakie przysługują Ci prawa wobec przetwarzania Twoich danych osobowych?
Przysługuje Ci prawo:
• dostępu do danych, w tym uzyskania kopii danych;
• przenoszenia danych;
• prawo do sprostowania i usunięcia danych;
• ograniczenia przetwarzania;
• do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w
tym profilowaniu, i wywołuje skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa, chyba że
spełnione są przesłanki wskazane w rodo;
• w przypadku podejmowania decyzji (w oparciu o dane) w sposób całkowicie zautomatyzowany masz
prawo do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony administratora, a także prawo do wyrażenia
własnego stanowiska i do zakwestionowania tej decyzji; w tym przypadku administrator podaje istotne
informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach
takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą;
• wycofania zgody – jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody;
• wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) – ul. Stawki 2,
Warszawa 00-193 – uodo.gov.pl.
Uwaga!
Prawo sprzeciwu
Za każdym razem, gdy dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) lub e) RODO (zob. poniżej w pkt 2), czyli w przypadku tzw. uzasadnionego interesu lub działania w interesie publicznym, możesz w
dowolnym momencie wnieść sprzeciw. Sprzeciw możesz zgłosić wykorzystując dane kontowe wskazane na wstępie Polityki prywatności. (zob. więcej na temat przysługujących praw: www.uodo.gov.pl). Zachęcamy także do zapoznania się z ulotką na
temat przysługujących Ci praw dostępną na https://www.gov.pl/cyfryzacja/rodo-informator.
1.3. Jak możesz nam zgłosić chęć realizacji swoich praw?
Swoje prawa możesz realizować drogą korespondencji pocztowej lub mailowej (dane kontaktowe
administratora zob. powyżej).
W odpowiedzi na zgłoszone żądanie możesz zostać poproszony o podanie danych niezbędnych do identyfikacji
danych osobowych (m.in. ich odszukania) lub zweryfikowania Twojej tożsamości (potwierdzenia, że jesteś osobą
na, którą się podajesz). W tym przypadku przetwarzane będą tylko dane osobowe w zakresie niezbędnym do
udokumentowania prawidłowego wykonania obowiązków związanych ze zgłoszonym żądaniem (m.in.
prawidłowe dokumentowanie wycofania zgody) na potrzeby obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. lit. f) RODO
tzw. uzasadniony interes Administratora danych) oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z RODO
(m.in. zapewnienia rozliczalności art. 6 ust. 1 lit. c) RODO). W tych celach dane będą przetwarzane maksymalnie
przez okres przedawnienia potencjalnych roszczeń z tym związanych. Zgodnie z RODO, informacji udziela się na piśmie lub w inny sposób, w tym w stosownych przypadkach – elektronicznie. Jeżeli osoba, której dane dotyczą, tego zażąda, informacji można udzielić ustnie, o ile innymi sposobami potwierdzi się tożsamość osoby, której dane dotyczą.
1.4. Co oznacza przetwarzanie danych w oparciu o zgodę?
Jeżeli dochodziłoby do przetwarzania danych osobowych w oparciu o zgodę (np. wykorzystanie wizerunku do
celów promocyjnych – zob. więcej część 2), to pamiętaj, że:
• zgoda jest zawsze dobrowolna;
• zgoda może być odwołana w każdej chwili drogą korespondencji pocztowej lub mailowej (dane
kontaktowe zob. powyżej) – link do wycofania zgody znajduje się także w treści przesyłanej
korespondencji;
• wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie
zgody przed jej wycofaniem;
• po wycofaniu zgody dane nie będą już przetwarzane w pierwotnym celu (np. marketingu
bezpośredniego);
• po wycofaniu zgody – z zastrzeżeniem punktu poniżej – dane zostaną usunięte lub zanonimizowane w
zakresie w jakim służyły do pierwotnego celu wynikającego z treści zgody (np. marketing bezpośredni);
• po wycofaniu zgody i usunięciu danych, które były przetwarzane do pierwotnego celu wynikającego ze
zgody (np. marketingu bezpośredniego), Administrator przechowuje dane podmiotu którego dotyczyła
zgoda wyłącznie w celu i zakresie niezbędnym do obrony przed potencjalnymi roszczeniami związanymi
z pierwotnym celem przetwarzania danych (wyrażeniem zgody na newsletter), co zwykle łączy się z
koniecznością wykazania podstawy przetwarzania danych, w tym daty wyrażenia i wycofania zgody. W
tym przypadku podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, czyli
uzasadniony interes administratora danych. W szczególności po wycofaniu zgody usuwane są dane
wynikające z profilowania.
Po wycofaniu zgody Administrator przechowuje dane (w ramach celów wskazanych powyżej tj., aby
wykazać legalność swojego działania) przez okres przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych
dotyczących dóbr osobistych, nie dłużej jednak niż 3 lat od wycofania zgody.
1.5. Kto ma dostęp do danych osobowych i miejsce przetwarzania danych?
Do Twoich danych osobowych będą mieć dostęp następujący odbiorcy:
– upoważnieni pracownicy/współpracownicy działający w ramach polecenia Administratora;
– dostawcy usług informatycznych wspierających realizacji poniżej wymienionych celów Administratora (po wcześniejszym zawarciu stosownych umów powierzenia),
w szczególności:
OVH Sp. z o.o. ul. Swobodna 150-088 Wrocław
Więcej informacji o warunkach powierzenia przetwarzania danych:
OVH Sp. z o.o. ul. Swobodna 150-088 Wrocław
https://storage.gra.cloud.ovh.net/v1/AUTH_325716a587c64897acbef9a4a4726e38/contracts/b7b7913-
OVH_Data_Protection_Agreement-PL-4.0.pdf
Odbiorcą danych mogą być także podmioty świadczące usługi prawne.
Realizacja marketingu dotyczącego wskazanych produktów nie łączy się z udostępnieniem danych osobowych
do innego administratora. Natomiast Spółka korzysta z narzędzi informatycznych do wysyłki e-mail marketingu.
Dane fizycznie znajdują się na terenie EOG.
Szczegółowe cele ujawniania danych – zob. poniżej przy okazji omawiania poszczególnych celów przetwarzania danych (zob. część 2 i część 3).
1.6. Czy podanie danych jest dobrowolne?
Podanie danych i wyrażenie zgody jest dobrowolne.
1.7. Skąd Administrator pozyskuje dane?
Administrator pozyskuje dane bezpośrednio od osoby pozostawiającej swój adres e-mail oraz numer telefonu i wyrażającej zgodę
także poprzez profilowanie – na podstawie zgody – o czym mowa w pkt poniżej.
1.8. Jakie kategorie danych przetwarzamy?
Administrator przetwarza wyłącznie dane zwykłe, m.in. w zakresie adresu e-mail, nr IP oraz numer telefonu a także – w
przypadku w przypadku wyrażenia zgody na profilowanie w celu personalizacji i dostosowania – dotyczące
preferencji osoby, która wyraziła zgodę (więcej na temat tego sposobu pozyskiwania danych zob. poniżej w części
dotyczącej cookies).
Wskazane przetwarzanie danych nie kończy się podjęciem decyzji w rozumieniu art. 22 RODO, nie m też
charakteru całkowicie zautomatyzowanego. To pracownicy administratora mogą decydować jakie treści
ostatecznie będą kierowane do określonych grup użytkowników. Dane nie są pozyskiwane od innych
administratorów danych.
Nie przetwarzamy szczególnych kategorii danych tj. informacji, które mogłyby ujawnić: pochodzenie rasowe
lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków
zawodowych a także danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania
osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby.
1.9. Zmiany w niniejszej Polityce prywatności
Zastrzegamy sobie prawo do zmiany w Polityce prywatności, na które może wpłynąć rozwój technologii
internetowej, ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych. O wszelkich zmianach
będziemy informować w sposób widoczny i zrozumiały poprzez naszą stronę www.
1.10. Zewnętrzne linki
W www mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych. Takie strony internetowe działają niezależnie od
Administratora i nie są w żaden sposób nadzorowane przez Administratora. Strony te mogą posiadać własne
polityki dotyczące prywatności oraz regulaminy, z którymi zalecamy się zapoznać.
2. Poszczególne cele, podstawy i długość przetwarzania danych
Marketing bezpośredni – newsletter
Przesyłanie informacji handlowych – newsletter – w oparciu o zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a) rodo w zw. z art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.
W zależności od wyboru użytkownika adresu e-mail dane są przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego Administratora lub jego partnerów wskazanych na stronie lex-ads.pl.
Celem zbierania i przetwarzania danych jest przygotowanie oraz przedstawienie Oferty (realizacja zamówionych usług i produktów tworzonych lub współtworzonych przez Administratora), a następnie, w przypadku zainteresowania i możliwości zawarcie umowy.
W przypadku wyrażenia dodatkowej zgody dane są przetwarzane w w/w celach w oparciu o profilowanie przy wykorzystaniu technologii cookies. Odnośnie do tego celu wykorzystania danych zob. więcej pkt 1.8. (zakres przetwarzania danych osobowych) oraz część dotyczącą plików cookies (pkt 3.5.).
Administrator przetwarza dane w przedstawionych celach do momentu wycofania zgody. Po wycofaniu zgody
dane mogą być przetwarzane w celu obrony przed roszczeniami – zob. więcej pkt 1.4 powyżej.
Podanie danych i wyrażenie zgody jest dobrowolne. Zgodę można wycofać w każdej chwili.
Realizacja marketingu nie łączył się z udostępnieniem danych osobowych do innego administratora. Jeżeli
zostanie wyrażona zgoda na marketing cudzy (partnerów administratora) to podmiot zlecający wysyłkę
materiałów marketingowych nie uzyskuje w tym przypadku dostępu do danych, nie definiuje kategorii
podmiotów, do których wysyłka ma być zrealizowana, czy kryteriów doboru tej grupy.
3. Pozyskiwanie danych (w tym danych osobowych) poprzez pliki cookies lub
podobne technologie
3.1. Informacje ogólne
Pliki cookie to małe pliki tekstowe, które są umieszczane na komputerze przez odwiedzane witryny. Są one
powszechnie stosowane w celu usprawnienia działania stron internetowych lub zwiększenia ich wydajności, a
także w celu dostarczenia informacji właścicielom witryny. Poniższa tabela wyjaśnia pliki cookie, których
używamy i dlaczego.
Wykorzystujemy następujące kategorie plików cookies: sesyjne oraz stałe.
− pliki sesyjne – pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do opuszczenia strony internetowej lub
wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
− pliki stałe pozostają na urządzeniu przez czas określony w parametrach pliku albo do momentu ich
ręcznego usunięcia przez użytkownika.
3.2. W jakim celu Administrator używa plików cookie?
Biorąc pod uwagę cel wykorzystania plików, Administrator wykorzystuje wyłącznie pliki cookies „niezbędne”
oraz „marketingowe”.
Pliki cookies „niezbędne” – wykorzystywane są w celu i w zakresie niezbędnym do prawidłowego wyświetlenia
strony www. Chodzi o zapewnienie podstawowych funkcji takich jak bezpieczeństwo, zarządzanie siecią i
dostępność. Możesz je wyłączyć, zmieniając ustawienia przeglądarki, ale może to mieć wpływ na
funkcjonowanie witryny.
Pliki cookies związane z marketingiem:
W przypadku wyrażenia zgody na profilowanie – zob. pkt 3.5 poniżej.
3.3. Kontrolowanie i usuwanie plików cookie
Większość przeglądarek oferuje możliwość akceptowania lub odrzucania wszystkich plików cookie. Użytkownik
może również z łatwością zmienić ustawienia dotyczące plików tego typu w ustawieniach przeglądarki.
Pamiętaj, że zablokowanie wszystkich ciasteczek z ze strony Serwisu może spowodować trudności w działaniu
lub zupełnie uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcjonalności naszej strony.
Zarządzanie i usuwanie plików cookie różni się w zależności od używanej przeglądarki. Dokładne informacje na
ten temat można uzyskać, korzystając z funkcji Pomoc w przeglądarce lub odwiedzając stronę
internetową http://www.allaboutcookies.org, na której krok po kroku wyjaśniono, jak kontrolować i usuwać
pliki cookie w większości przeglądarek.
Możesz zobaczyć informacje dotyczące poszczególnych przeglądarek na stronach:
− Google Chrome
− Microsoft Edge
− Mozilla Firefox
− Microsoft Internet Explorer
− Opera
− Apple Safari
Aby zrezygnować z mechanizmu Google Analytics na wszystkich witrynach, odwiedź: http://tools.google.com/
dlpage/gaoptout
3.4. Dane eksploatacyjne
Nawet w przypadku braku instalacji plików cookies, administrator serwisu może uzyskiwać dostęp do
następujących danych charakteryzujących sposób korzystania ze strony www (dalej: inne dane eksploatacyjne):
a) numer ID przydzielony urządzeniu osoby odwiedzającej stronę,
b) oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej,
c) system teleinformatyczny (rodzaj urządzenia, operacyjny, przeglądarka internatowa), z którego
korzysta Internauta,
d) informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z witryny.
Dla zapewnienia jak najwyższej jakości serwisu, okazjonalnie analizujemy pliki z logami w celu określenia: które
strony odwiedzane są najczęściej, jakie przeglądarki stron WWW są stosowane, czy struktura strony nie zawiera
błędów itp.
Dane eksploatacyjne nie są łączone z takimi informacjami jak imię i nazwisko, adres e-mail i innymi danymi
umożliwiającymi łatwą identyfikację osoby odwiedzającej stronę internetową.
Dane eksploatacyjne usuwane są w okresach rocznych.
3.5. Ochrona danych osobowych i cele wykorzystania mechanizmu cookies
Informacje pozyskiwane poprzez mechanizm cookies oraz dane eksploatacyjne mogą stanowić dane osobowe w
rozumieniu RODO w pewnych wyjątkowych sytuacjach. Jeżeli wskazane powyżej informacje zostaną
zakwalifikowane jako dane osobowe to administratorem danych osobowych jest Administrator. Nawet w
przypadku wątpliwości czy określona kategoria informacji jest daną osobową Administrator wprowadza
mechanizmy chroniące tę informację jak daną osobową.
Cookies niezbędne
Przetwarzanie powyższych kategorii danych w zakresie w jakim jest to niezbędne do prawidłowego
wyświetlenia strony (cookie „niezbędne”) opiera się na tzw. uzasadnionym interesie administratora serwisu (art.
6 ust. 1 lit. f) RODO. W tym celu może dochodzić do:
• okazjonalnego analizowanie plików z logami w celu określenia: z jakich przeglądarek korzystają
osoby odwiedzające stronę; które zakładki, strony lub podstrony są najczęściej lub najrzadziej
odwiedzane lub przeglądane; czy struktura strony nie zawiera błędów;
• zapobieganie nieuprawnionemu dostępowi do strony internetowej i rozprowadzaniu złośliwych
kodów, przerywanie ataków typu „odmowa usługi”, a także przeciwdziałanie uszkodzeniu
systemów komputerowych i systemów łączności elektronicznej.
W powyższych przypadkach przysługuje Ci prawo do zgłoszenia sprzeciwu (gdy przetwarzanie następuje na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f rodo). Zob. więcej pkt 1.2. powyżej.
W momencie otwarcia wiadomości z marketingiem i/lub kliknięcia w link w otrzymanej wiadomości, zapisujemy
u osoby, która wyraziła zgodę na profilowanie cookies z identyfikatorem, a w bazie danych odnotowujemy
informację o zdarzeniu (klik/otwarcia), wraz z metadanymi (data, dane wysyłki, IP i UserAgent użytkownika).
Wskazane cookies są umieszczone również na stronach www naszych reklamodawców partnerów lex-ads.
Jeśli na stronie lex-ads.pl pojawi się użytkownik, który uprzednio wyraził zgode na profilowanie (i został
zainstalowany cookies z identyfikatorem), Administrator odnotuje w bazie danych informację o wizycie (data,
URL, IP i UserAgent użytkownika).
W każdej chwili można wycofać zgodę na profilowanie – zob. pkt 3.5. powyżej.
Odbiorcy danych: podmiotu informatyczne świadczący usługi na rzecz Administratora.
Po wycofaniu zgody na profilowanie dane są usuwane.